Veel gestelde vragen

U heeft een vraag en wilt zo snel mogelijk een antwoord?  Wellicht staat het antwoord op uw vraag reeds tussen de vele uiteenlopende vragen onder Veel Gestelde Vragen. 

Indien dit niet het geval is, kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Deze pagina zal geregeld voorzien worden van nieuwe vragen en antwoorden. Mocht u vragen cq. antwoorden missen, dan horen wij dit graag. Wij zullen dit dan direct aanpassen.

Bestellen

In de webwinkel vindt u bovenaan de zoekfunctie door te klikken op het “vergrootglas”. Hier kunt u een zoekterm invullen om te zoeken in ons gehele assortiment.

U kunt een product bestellen door bij de informatiepagina van het product te klikken op de button “in winkelmand”. Het artikel wordt dan in uw winkelwagen geplaatst.

Rechtsboven in de webwinkel vindt u het icoontje voor de winkelwagen. Als u een artikel toevoegt, ziet u het aantal artikelen in de winkelwagen oplopen.

U kunt de producten in de winkelmand afrekenen, door op het icoon winkelwagen te klikken, daarna klikt u op “winkelmand bekijken” en op doorgaan naar afrekenen.

Rechtsboven in uw scherm ziet u een winkelwagentje staan. Als u hierop klikt krijgt u een overzicht van uw gekozen producten en de prijs hiervan.

U kunt wijzigingen doorvoeren binnen de winkelmand. U kunt een product uit uw winkelwagen verwijderen door op het kruisje voor het product te klikken.

U kunt ook het aantal stuks van een product wijzigen in de kolom “Aantal”, gebruik hiervoor de pijltjestoetsen omhoog of omlaag, om het aantal te wijzigen.

Als u daarna op “Winkelwagen bijwerken” klikt, worden de juiste prijzen getoond.

Als u online een bestelling plaatst en uw e-mailadres heeft doorgegeven, ontvangt u direct een orderbevestiging via e-mail. Hierin vindt u een overzicht van uw bestelling.

Dit kan alleen als uw bestelling nog niet verzonden is. Neemt u zo snel mogelijk contact op met de klantenservice voor meer informatie.

Dit kan alleen wanneer u uw betaling nog niet heeft gedaan en de producten nog in het winkelmandje te vinden zijn.

Onze facturen worden automatisch aangemaakt en verzonden. Doordat niet iedere bestelling op dezelfde manier wordt geleverd (verzonden of per koerier), kan het zijn dat de factuur reeds eerder wordt ontvangen dan de bestelling.

Als u vanuit het buitenland wilt bestellen kunt u contact opnemen met ons via het contactformulier.

U kunt een product toevoegen aan uw verlanglijst, door bij de informatiepagina van het product te klikken op de button “toevoegen aan verlanglijst”. U ziet “product toegevoegd!” in beeld verschijnen. Het artikel is dan aan uw verlanglijst toegevoegd.

Rechtsboven in de webwinkel vindt u het icoontje voor de verlanglijst, als u hierop klikt ziet u een overzicht van de artikelen die u heeft toegevoegd. Wilt u de artikelen bestellen? Klik dan op “in winkelmandje plaatsen”. Het artikel staat nu in het winkelmandje. Vanaf hier kan u verder winkelen of de bestelling afronden.

Bezorgen

Meer informatie over de verzendkosten kunt u vinden op de pagina Verzendkosten.

Ja, dat kan. U kunt een ander afleveradres opgeven bij uw bestelling.

Printerplaza.nl levert haar producten binnen de Benelux. Als u vanuit het buitenland wilt bestellen kunt u contact opnemen met via het contactformulier.

Retourneren

Een RMA (return merchandise authorization) is een stap in het proces van het retourneren van eerder geleverde goederen aan de leverancier met als doel bijvoorbeeld vervanging, reparatie of terugbetaling.

In het Nederlands wordt de afkorting RMA ook wel vertaald als Retourneren Met Autorisatie.

Mocht u een artikel hebben besteld dat niet naar wens is, of toch liever niet willen hebben? Deze nemen wij NIET retour. Retouren worden NIET in behandeling genomen als er geen sprake is van een defect of verkeerd geleverd artikel.

Controleer altijd na ontvangst van uw zending, of deze correct en compleet is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn, of er ontbreekt een artikel, neem dan contact met ons op. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.

Aanvullende informatie:
Vragen wij u ons per mail een foto te sturen, met daarop duidelijk het artikel.

Heeft u een verkeerd geleverd artikel ontvangen?
Houd er rekening mee dat u een product kunt beoordelen zoals u ook in een fysieke winkel zou mogen. Het verbreken van een verzegeling, vacuümverpakking of stof-/lichtdichte verpakking is niet nodig om het product te beoordelen en resulteert in een waardevermindering van 100%!

Indien een product/retourzending beschadigd is, kan Printerplaza eveneens een waardevermindering in rekening brengen.

Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking. Verpak de retoursartikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd; de consument betaalt de kosten van het terugsturen.

De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.

Controleer altijd na ontvangst van uw zending, of deze correct en compleet is. Als blijkt dat uw artikel defect is, neem dan contact met ons op. Wij zorgen er dan voor dat er een RMA procedure gestart wordt.

Dit is voor elk product een verschillende procedure. Onze medewerkers kunnen u uitleggen hoe het verloop van uw RMA procedure zal verlopen. Printerplaza doet er alles aan om uw RMA procedure zo goed en snel mogelijk te behandelen.

Wij vragen u ons per mail een foto te sturen, met daarop duidelijk het artikel.

Aanvullende informatie
Het is vervelend als een artikel niet, of niet naar behoren functioneert. Volg altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking en raadpleeg ook de handleiding van uw printer voor eventuele probleemoplossingen.

  • Naam, adres, postcode en woonplaats
  • Klantnummer
  • Datum van het geleverde artikel
  • Factuurnummer of ordernummer
  • Omschrijving van het defect/schade
  • Omschrijving van het artikel
  • Type/artikelnummer
  • Reden van retouraanvraag

Zonder statuspagina nemen wij uw retour NIET in behandeling. Voeg een statuspagina toe, bij uw retour, indien overeengekomen, dat u de retour naar ons stuurt. Verzendkosten van het retour sturen en het risico is voor uw eigen rekening.

Een statuspagina geeft aan hoe het met de status van de toners is gesteld. Deze pagina kunt u uitprinten via opties op uw kopieermachine/printer.

Op ieder product zit standaard een wettelijke garantie. Dit betekent dat Printerplaza er voor staat dat een artikel in goede staat verkeert en bij normaal gebruik, naar behoren dient te functioneren zoals u mag verwachten. Per product kan de garantie verschillen. Originele artikelen hebben standaard de fabrieksgarantie.

Aanvullende informatie
Het is vervelend als een artikel niet, of niet naar behoren functioneert. Volg altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking en raadpleeg ook de handleiding van uw printer voor eventuele probleemoplossingen.

Als een artikel direct na ontvangst niet goed functioneert, dient u dit zo snel mogelijk aan ons kenbaar te maken. Neem in dit geval contact met ons op.

Wanneer u een artikel wil retourneren, vragen wij u om ons RMA formulier in te vullen. Bekijk voor meer informatie over RMA / Retourneren de uitleg bij de veel gestelde vragen over RMA.

Aanvullende informatie
Het is vervelend als een artikel niet, of niet naar behoren functioneert. Volg altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking en raadpleeg ook de handleiding van uw printer voor eventuele probleemoplossingen.

Webshop en account

U kunt klant worden door een account aan te maken. Klik rechtsboven in de webshop op het icoon “persoon”. Hier kan u een account aanmaken (registreren).

Met dit account kunt u snel en eenvoudig bestellen. De webwinkel registreert u als klant, waardoor u bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens hoeft in te voeren.

U hoeft bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens in te voeren. Daarnaast kunt u zien welke producten u al eerder besteld heeft bij de webwinkel en deze met 1 druk op de knop nogmaals bestellen.

Overigens spaart u automatisch Printerpunten die ingeleverd kunnen worden voor korting.

Ja, u kunt alleen een product kopen in onze webwinkel als u zich registreert.

Als u uw bestelling wilt afrekenen, komt u in het inlogscherm van de webwinkel. U kunt uw wachtwoord opvragen via “Wachtwoord vergeten?“.

Let op: u dient hier het e-mailadres in te vullen dat u binnen uw account hebt geregistreerd. E-mailadressen die niet zijn geregistreerd, worden niet door de webwinkel herkend.

Nee, dat is niet nodig. Via “Mijn Printerplaza.nl” kunt u heel eenvoudig wijzigingen aanbrengen in uw persoonlijke account. Het gaat om wijzigingen in uw naam, e-mailadres of telefoonnummer. Via “Mijn Printerplaza.nl“, rechtsboven in de webshop, kunt u inloggen, waarna u uw accountgegevens kunt wijzigen.

Via “Mijn Printerplaza.nl” kunt u heel eenvoudig wijzigingen aanbrengen in uw persoonlijke account. Het gaat om wijzigingen in uw naam, e-mailadres of telefoonnummer. Via “Mijn Printerplaza.nl“, rechtsboven in de webshop, kunt u inloggen, waarna u uw accountgegevens kunt wijzigen.

Overige vragen

U kunt telefonisch of per e-mail contact opnemen met de klantenservice. U mag ook het contactformulier op de website gebruiken.